Materiell
Avvikerne og ansvaret – På vei mot konsekvenspedagogikk
Boka Avvikerne og ansvaret – På vei mot konsekvenspedagogikk ble gitt ut på norsk i 1982, med forord av Mosse Jørgensen.
Bemærkning til de Konsekvenspædagogiske metoder
Bay, Jens (2008): Bemærkninger til pædagogiske metoder som kan danne grundlaget for social læring.
Introduksjonskurs – veiledende notat fra Jens Bay
Introduksjonskurs - veiledende notat fra Jens BayLast ned notatet 'Introduksjonskurs - veiledende notat fra Jens Bay' som pdf
De 7 tesene
De 7 tesene1. TESE: Om den sosiale interaksjonen Når pedagogikkens formål er sosial læring og målet er sosial handlingskompetanse, skal det i den pedagogiske praksisen legges vekt på den sosiale interaksjonen. 2. TESE: Om det individuelle Læring er et individuelt og...
Aktuelt
Årskonferanse 2023
25.-26. oktober ble årets konferanse gjennomført, på TAMU Center Vitskøl.…
Velkommen til Konsekvenspedagogisk Forums årskonferanse 2023
Årets konferanse ønsker å legge til rette for utforsking, refleksjon og diskusjon med utgangspunkt i spørsmålet hva betyr det å bli sin egen, og dermed andres, frihet bevisst?…
Bygg videre på kompetansen du har, eller lær deg noe helt nytt til høsten!
Konsekvenspedagogikk 1 – Sosial handlingskompetanse (30 studiepoeng) bygger på praktisk humanisme og eksistensialistisk filosofi, der mennesket betraktes som tenkende, villedende og handlende. …