Om konsekvenspedagogikk
![Introduksjon](https://konsekvenspedagogisk-forum.no/wp-content/uploads/Når-paedagogik-gores-1080x675.jpg)
Introduksjon
Konsekvenspedagogikk er en teori om sosial læring med en klar forankring i humanisme og eksistensialistisk filosofi. Konsekvenspedagogikk vektlegger at alle mennesker er tenkende, villende og handlende.
![Pedagogikkens filosofiske bakgrunn og menneskesyn](https://konsekvenspedagogisk-forum.no/wp-content/uploads/Filosofi-og-menneskesyn-1080x675.jpg)
Pedagogikkens filosofiske bakgrunn og menneskesyn
Konsekvenspedagogikken er forankret i eksistensiell filosofi og en humanistisk forståelse hvor menneskets frihet er i sentrum.
![Teorier i konsekvenspedagogikken](https://konsekvenspedagogisk-forum.no/wp-content/uploads/Teorier-i-konsekvenspedagogikken-bilde-1080x675.jpg)
Teorier i konsekvenspedagogikken
Her finner du en oppsummerende oversikt over teorigrunnlaget i konsekvenspedagogikken.
![Metodene i konsekvenspedagogikken](https://konsekvenspedagogisk-forum.no/wp-content/uploads/Metodevalg-og-grundsyn-1080x675.jpg)
Metodene i konsekvenspedagogikken
I konsekvenspedagogikken er det beskrevet fire metoder som anvendes for å legge til rette for elevenes sosiale læring. Grunnlaget for bruk av metodene er de 7 tesene, mens formålet med metodene er å gi eleven mulighet til selvdannelse og å utvikle sin sosiale handlingskompetanse.
Publikasjoner
Skoletilbudet Ulven i Aftenposten 13.juni 2024
Aftenposten publiserte 13. juni 2024 en forsideartikkel om skoletilbudet Ulven i Oslo.…
Skoletilbudet Ulven i Aftenposten 13.juni 2024
Aftenposten publiserte 13. juni 2024 en forsideartikkel om skoletilbudet Ulven i Oslo.…
Konsekvens og eksistens
Her kan du laste ned PDF-filer av eldre utgaver av tidsskriftet.…
Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag
Her kan du lese sammendraget av Tor Freyrs artikkel.…