Materiell
Avvikerne og ansvaret – På vei mot konsekvenspedagogikk
Boka Avvikerne og ansvaret – På vei mot konsekvenspedagogikk ble gitt ut på norsk i 1982, med forord av Mosse Jørgensen.
Bemærkning til de Konsekvenspædagogiske metoder
Bay, Jens (2008): Bemærkninger til pædagogiske metoder som kan danne grundlaget for social læring.
Introduksjonskurs – veiledende notat fra Jens Bay
Introduksjonskurs - veiledende notat fra Jens BayLast ned notatet 'Introduksjonskurs - veiledende notat fra Jens Bay' som pdf
De 7 tesene
De 7 tesene1. TESE: Om den sosiale interaksjonen Når pedagogikkens formål er sosial læring og målet er sosial handlingskompetanse, skal det i den pedagogiske praksisen legges vekt på den sosiale interaksjonen. 2. TESE: Om det individuelle Læring er et individuelt og...
Aktuelt
For Lukas (17) ble skolehverdagen snudd på hodet: – Her er det lærere som forstår deg bedre
Raumnes avis publiserte 12. november 2024 en artikkel om hvordan Kjelle videregående skole i Akershus møter elever med alvorlig skolefravær. …
Hva skjer i Malmø?
Interna arbetslag är en del av Malmö stads kommunala arbetsmarknadsinsatser. Syftet med anställningen är att deltagaren ska kompetensutvecklas yrkesmässigt, socialt och språkligt. Målet är att deltagaren ska bli redo för att ta klivet in på reguljär arbetsmarknad eller gå en utbildning. 2023 beslutades det officiellt att de interna arbetslagen ska arbeta utifrån ett konsekvenspedagogiskt förhållningssätt.…
Skoletilbudet Ulven i Aftenposten 13.juni 2024
Aftenposten publiserte 13. juni 2024 en forsideartikkel om skoletilbudet Ulven i Oslo.…