Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag
I denne artikkelen tar filosof Tor Freyr for seg konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske idégrunnlag med spesiell vekt på det filosofiske begrepet diskontinuitet og påstanden om at læring skjer plutselig og i sprang. Freyr viser hvordan den tyske filosofen Otto Friedrich Bollnow og hans teori og diskontinuerlige oppdragelsesformer kan sies å ha en særlig fremtredende stilling i konsekvenspedagogikken. Artikkelen er publisert i Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
Publikasjoner
0-publikasjoner mal
Lim inn introen her…
Konsekvens og eksistens
Her kan du laste ned PDF-filer av eldre utgaver av tidsskriftet.…
Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag
Her kan du lese sammendraget av Tor Freyrs artikkel.…
Vilje frem for talent
På tværs af hele skole- og uddannelsessystemet er der gennem de seneste år taget flere initiativer til pleje og fejring af særlige talenter.…